2019.05.27

Czy warto brać samochody elektryczne w leasing?

W zeszłym roku liczba tak zwanych pierwszych rejestracji aut elektrycznych wyniosła w Polsce 1176. W krajach zachodnich nawet 75 procent samochodów elektrycznych jest leasingowanych lub wynajmowanych. U nas ten wskaźnik jest niższy, co jednak wskazuje na duży potencjał tego sektora.

Właścicielami ponad 60 procent z zarejestrowanych w zeszłym roku samochodów są firmy, a aż 70 procent z nich to leasingodawcy i CMF, czyli podmioty, które zajmują się kompleksowym zarządzaniem flotami. Sam Europejski Fundusz Leasingowy wyleasingował aż 223 pojazdy z alternatywnym napędem, co stanowi niemal 19 procent udziału w rynku.

Blokadę przy zakupie samochodu elektrycznego stanowi zazwyczaj cena. Nowoczesne metody finansowania tworzą jednak zupełnie inne możliwości korzystania z pojazdu. Umożliwiają również leasing samej baterii.

Zachętą do zakupu tego typu pojazdu niezmiennie pozostają: chęć poprawy jakości powietrza w miastach, ale również czynniki ekonomiczne i wygoda – możliwość korzystania z buspasów, darmowe parkingi, możliwość wjazdu do stref z ograniczonym dostępem dla samochodów spalinowych, wyższe odpisy amortyzacyjne i zniesienie akcyzy na samochody elektryczne.

Przedsiębiorcy muszą również myśleć o kosztach użytkowania samochodów, zwłaszcza w przypadku firm o bardziej rozbudowanych flotach. Te są o wiele niższe niż w przypadku korzystania z aut spalinowych. Przewagę ekonomiczną stanowią: niska cena energii elektrycznej oraz brak konieczności częstych przeglądów i napraw (ze względu na prosta budowę silnika elektrycznego i wysoką niezawodność).

Zapisz się do newslettera

Bądź z nami o krok przed innymi!
Wszystko o elektromobilności - zapisz się do naszego newslettera, aby być zawsze na bieżąco.