#conowego  
2020.06.22

Nowa ciężarówka wodorowa Toyoty i Hino

Toyota Motor Corporation oraz Hino Motors opracowują projekt wielkogabarytowej ciężarówki zasilanej ogniwami paliwowymi. To nie pierwsza współpraca obu koncernów – już w 2003 roku firmy zaprezentowały demonstracyjną wersję autobusu wodorowego.

Bazą dla tworzonego pojazdu będzie model Hino Profia, który od 2013 roku dostępny jest na różnych rynkach, w tym w Azji i Europie. W konstrukcji zostanie jednak wprowadzonych sporo zmian, dzięki którym ciężarówka będzie lżejsza – dostosowana zostanie do technologii wodorowej oraz zagwarantuje dużą ładowność przy masie całkowitej 25 ton.

Nowy pojazd będzie napędzany dwoma silnikami, które znane są nam już z Toyoty Mirai drugiej generacji, a przewidywany całkowity zasięg wyniesie nawet 600 kilometrów. Pojazd zostanie również wyposażony w nowoczesny system kontroli jazdy.

Brzmi obiecująco! Nowoczesne pojazdy muszą łączyć rozwiązania sprzyjające trosce o środowisko z praktycznością, a największą zaletę ciężarówek powinien stanowić ich duży zasięg i ładowność.

Toyota i Hino postawiły przed sobą ambitny cel. W ramach strategii Toyota Environmental Challenge koncerny chcą do 2050 roku zredukować emisję CO2, pochodzącą z nowych samochodów, aż o 90 procent (w porównaniu do poziomu z 2010 roku).

Z badań przeprowadzonych w lutym bieżącego roku w Japonii wynika, że tradycyjne wielkogabarytowe ciężarówki odpowiadają nawet za 60 procent całkowitej emisji CO2 w tym kraju.

Zapisz się do newslettera

Bądź z nami o krok przed innymi!
Wszystko o elektromobilności - zapisz się do naszego newslettera, aby być zawsze na bieżąco.