#conowego  
2018.10.10

Nowa Kia e-Niro. Najlepszy wybór do miasta?

Mimo że do polskich salonów elektryczna Kia trafi dopiero w przyszłym roku, producent już teraz podsyca zainteresowanie, zdradzając specyfikację techniczną auta.

Kia Niro to popularny hybrydowy model koreańskiego producenta. W całej Europie sprzedało się dotychczas ponad 65 000 egzemplarzy tego auta w wersjach: hybrydowej i hybrydowej plug-in. Wariant z napędem elektrycznym będzie uzupełnieniem gamy silnikowej modelu i wszystko wskazuje na to, że może być również prawdziwym hitem sprzedaży oraz realną konkurencją dla tradycyjnych samochodów spalinowych.

Producent deklaruje, że model e-Niro według europejskiej normy homologacyjnej WLTP przejedzie na jednym ładowaniu 485 kilometrów w cyklu mieszanym. Podczas jazdy po mieście bateria wystarczy nam na 615 kilometrów! Takiego wyniku może pozazdrościć wiele aut z tradycyjnym, spalinowym napędem. Dane te dotyczą wersji wyposażonej w powiększony akumulator o pojemności 64 kWh, który przy pomocy szybkiej ładowarki można naładować do 80% w niecałą godzinę. Standardowy akumulator o pojemności 39.2 kWh zapewnia zasięg na poziomie 312 kilometrów w cyklu mieszanym.

Kia e-Niro dostępna będzie z dwoma silnikami, zależnie od wybranej baterii. I tak w wariancie z większym akumulatorem pod maską będzie pracował motor o mocy 150 kW (204 KM), który rozpędzi koreański crossover od 0 do 100 km/h w 7.8 sekundy. Wersja z mniejszą baterią dostanie silnik o mocy 100 kW (136 KM), a sprint do 100 zajmie mu 9.8 sekundy. Samochód będzie dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła.

Kia e-Niro, podobnie jak jej hybrydowy odpowiednik, będzie wyposażona w liczne systemy dbające o rozsądne zużycie energii. Wśród nich znalazł się między innymi system wspomagający odzyskiwanie energii podczas hamowania, a także podpowiedzi z nawigacji odnośnie ukształtowania terenu, czy optymalnego sposobu pokonywania zakrętów. System będzie analizował styl jazdy i podpowiadał kierowcy, kiedy warto skorzystać z trybu żeglowania i oszczędzić cenną energię.

Stylistycznie Kia e-Niro nie różni się bardzo od swoich tradycyjnych braci. Nieco przeprojektowany został przód auta gdzie umieszczono gniazdo ładowania. Pojawił się także nowy wzór felg oraz reflektory. W środku znajdziemy centralny ekran pozwalający sterować wszystkimi funkcjami samochodu oraz drugi, który zastąpił tradycyjne zegary. Miłym dodatkiem jest podświetlenie kabiny dostępne w 7 kolorach. Kia e-Niro wyposażona zostanie także w system nazwany Lane Following Assist, który potrafi utrzymać samochód na pasie ruchu oraz zachować bezpieczny dystans od poprzedzającego auta a także hamować i przyspieszać do 130 km/h.

Zapisz się do newslettera

Bądź z nami o krok przed innymi!
Wszystko o elektromobilności - zapisz się do naszego newslettera, aby być zawsze na bieżąco.