#conowego  
2020.11.16

Nadjeżdża elektryczny dostawczak od Melexa

Już na początku przyszłego roku Melex zaoferuje dostawczy model N.Truck o ładowności do 2 ton – przy masie całkowitej 3,5 tony homologacji N1. Pojazd więc po uprzedniej rejestracji będzie mógł poruszać się po drogach publicznych.

To typowy miejski dostawczak. Prototyp ma tylko 1,5 metra szerokości, a jego rozstaw osi mierzy 2,5 lub 3 metry. Maksymalny zasięg samochodu na jednym ładowaniu wynosi około 150 kilometrów, a samochód odzyskuje energię podczas hamowania.

N.Truck będzie najszybszym Melexem w historii. Będzie mógł rozpędzić się do 70 kilometrów na godzinę. W standardzie będzie dostępny z napędem przednim, jednak opcjonalnie będzie można zamówić go z napędem 4x4.

Producent zwraca też uwagę na dobrą widoczność z szoferki – kabina jest w znacznym stopniu przeszklona, nawet boczne drzwi są wykonane z przezroczystego tworzywa. Dodatkowo za bezpieczeństwo odpowiadają trzypunktowe pasy oraz solidna konstrukcja klatki kabiny.

Prace nad N.Truck trwały od 2017 roku. Prowadził je zespół pracowników biura konstrukcyjnego i rozbudowanej prototypowni Melexa, przy wsparciu zewnętrznych specjalistów z Politechniki Warszawskiej oraz Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego.

Oficjalną cenę poznamy dopiero wraz z uruchomieniem produkcji. Wiemy jednak, że będzie się ona kształtowała pomiędzy 25 a 35 tysiącami euro, a ostateczny koszt zależny będzie od wyposażenia opcjonalnego.

Zobacz, jak wygląda polski elektryczny dostawczak

Zapisz się do newslettera

Bądź z nami o krok przed innymi!
Wszystko o elektromobilności - zapisz się do naszego newslettera, aby być zawsze na bieżąco.